Soort opleiding
Fysieke opleiding
Docent
Duur
Tussenkomst
Vormingsfonds dienstencheques
Gesloten aanbod
Volgens offerte
Vormingsfonds dienstencheques
Volgens offerte
Hoe kunnen we op moeilijke situaties reageren? Hoe kunnen we ervoor zorgen dat zowel onze belangen als de belangen van de klant of collega centraal blijven staan ? Dat kan dankzij assertieve communicatie. Hierbij kom je op een constructieve manier op voor je eigen mening, zonder in te boeten op klantgerichtheid. Via talrijke tips en werksituaties ontdekken de huishoudhulpen hoe ze in moeilijke situaties op een assertieve manier kunnen reageren, waarbij de gesprekspartner (klant of collega) er toch een positief gevoel aan overhoudt. De opleiding vertrekt vanuit situaties die rechtstreeks uit de leefwereld van de cursisten komt, hiermee willen we ook zorgen dat mensen de transfer kunnen maken naar het effectieve werkveld en dus winst halen uit deze training.
De sessie is gebouwd op een stevige onderbouw, ze vertrekt vanuit casussen die mensen kennen. Hier wordt een praktische vertaalslag van gemaakt.